Gwarancja i zwroty

  1. Wszystkie produkty oferowane w Sklepie automatykadobram.pl są fabrycznie nowe, wolne od wad fizycznych i prawnych oraz zostały legalnie wprowadzone na rynek polski. Produkty posiadają gwarancje producenta, dystrybutora lub sprzedawcy, realizowana na terenie Polski. Zazwyczaj okres gwarancji wynosi 12 miesięcy, a wszelkie ewentualne odstępstwa (wydłużenia okresu gwarancyjnego) od tej reguły są wyraźnie zaznaczone w opisie produktu.
  2. W każdym przypadku wszystkie produkty objęte są odpowiedzialnością sprzedawcy za wady produktu na warunkach wynikających z kodeksu cywilnego.
  3. W okresie 10 dni od dostarczenia zamówionego towaru, Klient ma prawo jego zwrotu bez podania przyczyn w ramach odstąpienia od umowy, wg ogólnych zasad wynikających z przepisów dotyczących zawierania umów na odległość, zgodnie z art. 7 ustawy z dnia 2 marca 2000r. o ochronie niektórych praw konsumentów (...), składając sprzedawcy oświadczenie na piśmie. Zwracany w tym trybie towar zostanie przyjęty tylko i wyłącznie wtedy, gdy będzie odesłany w oryginalnym, nieuszkodzonym pudelku, z kompletna jego zawartością (przedmiot - np. napęd do bramy skrzydłowej, wszelkie inne dołączone urządzenia i akcesoria, instrukcje, gwarancja, dowód zakupu - faktura lub paragon, itp.), towar nie będzie uszkodzony oraz nie będzie nosił jakichkolwiek śladów używania. Towar zwracany w powyższym trybie należy przesłać na adres Sklepu na koszt kupującego. Towary o wartości powyżej 300 PLN mogą być zwracane tylko i wyłącznie za pomocą firm kurierskich. Do przesyłki zwrotnej należy dołączyć kopie dowodu zakupu, pisemne oświadczenie o odstąpieniu od umowy, swoje dane personalne oraz podać numer konta i dane posiadacza rachunku, na który maja być zwrócone środki pieniężne. W przypadku zwrotu towaru w trybie odstąpienia od umowy, należne pieniądze zwracamy w ciągu 10 dni roboczych od momentu otrzymania przez nas przesyłki zwrotnej wraz z pisemnym odstąpieniem od umowy.
  4. Gwarancja, odpowiedzialność sprzedawcy za wady towaru oraz prawo odstąpienia od umowy nie obowiązują, gdy produkt dotknięty zostanie uszkodzeniami mechanicznymi pochodzenia zewnętrznego. Z tego powodu zawsze przed odebraniem przesyłki z poczty lub od kuriera należy sprawdzić, czy opakowanie nie uległo uszkodzeniu w transporcie. W szczególności należy zwrócić uwagę na stan firmowych taśm bezpieczeństwa naklejonych na przesyłkę. W przypadku, gdy opakowanie przesyłki nosi znamiona uszkodzenia lub gdy plomby (taśmy) są zerwane, należy nie przyjmować przesyłki i w obecności kuriera sporządzić protokół szkody oraz skontaktować się jak najszybciej ze sprzedawca w celu wyjaśnienia sprawy. Sprawdzenie przesyłki przy odbiorze jest niezbędnym warunkiem uwzględnienia ewentualnych roszczeń Klienta z tytułu uszkodzenia czy okradzenia przesyłki w transporcie.
  5. W przypadku nieuzasadnionej reklamacji lub uszkodzenia sprzętu z winy użytkownika, wszelkie koszty wyżej wymienionych procedur pokrywa Klient.